Audi S4 Avant

Audi S4 Avant

Легкий і потужний.

Джерелом енергії S4 Avant є створений практично заново двигун V6 з системою безпосереднього впорскування і турбонаддувом. Потужність двигуна 3.0 TFSI становить 354 к.с. Крутний момент 500 Н·м доступний у широкому діапазоні обертів - від 1370 до 4500 об/хв. Від попередника агрегат відрізняється більшою потужністю і крутним моментом, а також нижчою витратою пального та меншою вагою.

Двигун 3.0 TFSI Створений з чистого аркуша двигун 3.0 TFSI з турбонаддувом забезпечує поєднання динаміки спорткара з новим рівнем економічності. У цього агрегату спільні з попередником тільки діаметр циліндра (84,5 мм) та хід поршня (89 мм). Шестициліндровий двигун з робочим об'ємом 2995 см3 розвиває потужність 354 к.с., що на 21 к.с. більше проти попередньої версії. Крутний момент вже при 1370 об/хв сягає 500 Нм (на 60 Нм більше за попередника). При цьому бензиновий V6 демонструє видатну економічність. На 100 км пробігу S4 Avant споживає менше 7,5 л пального, а рівень викидів CO2 при цьому не перевищує 175 г/км. 
Турбонагнітач замість компресора
Турбонагнітач замість компресора

   Головне нововведення у конструкції двигуна 3.0 TFSI - турбонагнітач, що прийшов на зміну механічному компресору. Він працює за принципом «Twinscroll» - потоки відпрацьованих газів від кожного з рядів циліндрів проходять через випускний колектор та корпус нагнітача окремо і зустрічаються лише безпосередньо перед турбінним колесом. Така технологія дозволяє уникнути небажаної взаємодії між потоками газів і дозволяє швидко та ефективно нарощувати крутний момент. 500 Нм останнього доступні у діапазоні від 1370 до 4500 об/хв.

Нагнітач знаходиться не зовні двигуна (поруч з картером), а в розвалі циліндрів, розташованих під кутом 90°. Відповідно сторона випуску головок блоків циліндрів спрямована досередини, а сторона впуску - назовні. Перевагами такого рішення є компактність конструкції та скорочений шлях потоку газів, що дозволяє зменшити втрати енергії. Завдяки цьому V-подібна «шістка» 3.0 TFSI вирізняється надзвичайною швидкістю і безпосередністю реакції. За рівнем динаміки та економічності цей агрегат являє собою подальший розвиток 4-літрового двигуна TFSI V8 у форматі 6-циліндрового мотора.

Усі чотири розподільні вали двигуна - регульовані. Система Audi valvelift system керує підйомом впускних клапанів, забезпечуючи регулювання фаз газорозподілу. У результаті досягається підвищена економічність при спокійній манері керування, а в разі зростання навантаження забезпечується покращена динаміка. Пальне впорскується безпосередньо у камери згоряння.

Підвищена ефективність нового турбодвигуна стала можливою завдяки реалізації низки заходів. Вага двигуна 3.0 TFSI зменшилась на 14 кг і становить 172 кг. Водночас вдалося знизити внутрішнє тертя. Для цього інженери Audi встановили у блок циліндрів двигуна з алюмінієвого сплаву чавунні циліндри та розробили нові поршневі кільця. Регульований масляний насос також сприяє підвищенню ефективності, постійно підтримуючи необхідне значення тиску. Важливу роль у підвищенні потужності відіграє ланцюговий привод. За допомогою балансирного вала він приводить у рух чотири розподільні вали.

Вагомий внесок у забезпечення видатної ефективності робить і система управління тепловим режимом. Після холодного пуску регульований водяний насос спрямовує потік охолоджувальної рідини через двигун так, щоб забезпечити якомога швидше прогрівання до робочої температури. Випускний колектор інтегрований у головку блока циліндрів і завдяки циркуляції охолоджувальної рідини довкола нього сприяє прискореному нагріванню двигуна. 

Динамічні характеристики

Новий S4 Avant отримав оновлену трансмісію та ходову частину. 8-ступеневу АКП tiptronic, що вирізняється миттєвим перемиканням і плавністю роботи, теж створили практично з чистого аркуша. Особливості конструкції шестерень та виконавчих механізмів забезпечують низький гальмівний момент і сприяють підвищенню коефіцієнта корисної дії. Завдяки великій кількості передач двигун майже завжди працює у режимі навантаження, близькому до ідеального. Нижчі передачі по-спортивному короткі, а вищі - подовжені задля зниження обертів двигуна та економії пального.

Система управління класичної гідромеханічної АКП інтегрована з системою управління тепловим режимом двигуна, завдяки чому став можливим рух у режимі «старт-стоп» на швидкості від 3 км/год. Водій може перемикатися між режимами D, S та E, а для ручного перемикання передач передбачені підкермові пелюстки. Всі команди щодо перемикання передач передаються за допомогою електронної системи. Адаптивний демпфер холостого ходу забезпечує підвищену плавність роботи двигуна у нижньому діапазоні обертів.

Коли під час руху зі швидкістю від 55 до 160 км/год водій відпускає педаль акселератора, коробка передач переходить у режим руху накотом для економії пального. Якщо важіль селектора у положенні S, режим руху накотом недоступний. Якщо до переліку оснащення автомобіля входять такі опціональні системи, як проактивний асистент підвищення ефективності та адаптивний круїз-контроль з функцією «Stop&Go» й асистентом руху в заторах, електроніка може планувати перехід у режим руху накотом заздалегідь. 

Повний привод quattro

Постійний повний привод quattro з асиметрично-динамічним розподілом крутного моменту, яким оснащується S4 Avant, відіграє важливу роль у забезпеченні спортивної керованості та курсової стійкості. У звичайному режимі руху механічний центральний диференціал розподіляє крутний момент між задньою і передньою осями у співвідношенні 60:40. У разі пробуксовування коліс на одній осі більша частина тягового зусилля миттєво спрямовується на іншу. Залежно від ситуації на передню вісь може перекидатись до 85%, а на задню - до 70% крутного моменту. Такі високі коефіцієнти блокування гарантують розподіл крутного моменту у чітко визначених співвідношеннях і забезпечують ефективну взаємодію з системами управління.

Доповнює можливості привода quattro система керування вектором тяги з інтелектуальним алгоритмом роботи. Під час динамічного проходження поворотів вона дещо пригальмовує внутрішні колеса, щоб запобігти пробуксовуванню. Крім того, система втручається, якщо водій не натискає на педаль акселератора. Завдяки різниці у тяговому зусиллі автомобіль легко вписується у поворот, до того ж забезпечується підвищена точність керування, маневреність та курсова стійкість. 

Спортивний диференціал (опція)

Спортивний диференціал (опція) пропонує ще більше динаміки. Дві його муфти забезпечують безступінчастий розподіл крутного моменту між задніми колесами залежно від поточної ситуації, тож система керування вектором тяги дозволяє стрімко проходити повороти по ідеальній траєкторії. Алгоритм роботи диференціала обирається новим блоком управління шасі (EFP) залежно від поточного режиму системи Audi drive select. Нова версія спортивного диференціала працює швидше за попередника і легша за нього майже на кілограм.

Ходова частина обох нових моделей «S»-серії включає п'ятиважільну передню і задню підвіски нової конструкції. Принцип розподілу між осями дозволяє чітко відокремлювати поздовжні та поперечні сили. У поперечному напрямку підвіска демонструє спортивну жорсткість, а в поздовжньому вирізняється еластичністю. У поєднанні з удосконаленим електромеханічним підсилювачем рульового управління зі змінним коефіцієнтом підсилення ці компоненти забезпечують видатну динаміку, плавність ходу і підвищену курсову стійкість. Крім цього, знижена вага нових компонентів позитивно впливає на витрату пального. На замовлення автомобіль можна оснастити динамічним рульовим управлінням, передатне число якого залежить від швидкості руху та кута повороту керма. 

Система Audi drive select Система керування динамікою руху Audi drive select входить до базової комплектації S4 Avant. Вона контролює роботу двигуна, рульового управління, 8-ступеневої АКП tiptronic, спортивного диференціала та опціональної адаптивної підвіски. Водій може керувати характеристиками цих компонентів у режимах «comfort», «auto», «dynamic», «efficiency» та «individual» (якщо автомобіль оснащено навігаційною системою). З адаптивною підвіскою, як і зі стандартною спортивною підвіскою серії «S», висота кузова на 23 мм нижча порівняно з базовою версією A4.